Na što obratiti pažnju pri kupnji novih prozora?

Na što obratiti pažnju pri kupnji novih prozora?


Bez obzira na proizvođača, većina prozora na prvi pogled izgleda isto. Često imaju podjednak broj komora i brtvljenja, pa se postavlja pitanje u čemu prozori razlikuju?

Razlika je iznenađujuće mnogo, ali se ne opažaju na prvi pogled.

Profili mogu biti A, B ili C klase, a razlika između pojedine kategorije profila može dosezati čak i do 15% u propusnosti topline. Proizvođači profila znaju kako kupci uglavnom obraćaju pažnju na magičnih "5 ili više komora", širinu profila oko 70 mm i cijenu prozora pa sukladno tome svoju ponudu prilagođavaju navedenim parametrima. U stvarnosti, pozornost bi trebalo usmjeriti na ne toliko popularne, ali možda i važnije karakteristike poput debljine stijenki unutar profila, gustoći, odnosno težini profila te vrsti armiranog ojačanja profila. Debljina stijenke ima izravan utjecaj na statiku, čvrstoću stolarije i mogućnosti dizajna. Stoga je ključno provjeriti iz koje se klase profila proizvode Vaši novi prozori.

Svi PVC profili zahtijevaju dodatno učvršćivanje u obliku armature. Iako prema smjernicama struke ojačanja trebaju iznositi minimalno 1.5 mm, toga se mnogi proizvođači ne pridržavaju. Uštede koje se mogu postići poprilično su visoke, pa mnogi kompenziraju jeftiniju cijenu konačnog proizvoda lošijom kvalitetom. Uz to, armaturu je potrebno pričvrstiti na profil barem svakih 30 cm.

Kvake koje se ugrađuju na prozore i vrata također se razlikuju, iako je njihov oblik gotovo identičan. Neki od renomiranih proizvođača kvaka, poput našeg partnera Hoppe, nude kvake odlivene od lakih metalnih legura koje imaju zajamčenu pouzdanost rada od minimalno 10.000 ciklusa otvaranja. Ostali proizvođači često koriste plastične kvake koje gube na funkcionalnosti već u prvoj godini uporabe pa pažnju usmjerite i na taj segment.

Još jedna stavka koju bi trebalo uzeti u obzir pri odabiru nove stolarije je koeficijent prijenosa topline prozora. Tu vrijedi opće pravilo - što je niže, to je bolje. Vrlo je važno da se u utvrde koeficijenti za svaki prozor pojedinačno, a ne samo za staklo, budući da se ta dva podatka značajno razlikuju.

Zaključno, jasno je da je kupovina novih prozora značajna investicija. Dobri prozori trebaju biti dugotrajni, štedljivi, funkcionalni i u isto vrijeme estetski ugodni oku. Primjerice, kada kupujemo novi mobitel, koji često koristimo godinu ili dvije, zanima nas i najdetaljnija specifikacija. Kad biramo nove prozore, koji su dugoročna investicija, trebali bi isto tako biti svjesni težine uloženog novca.

Koristimo iskustvo, pronalazimo rješenja, stvaramo trendove